Friss topikok

Linkblog

Még több állatos kitaláló

Katica?

 

Piros hátán, hét a petty
Vajon milyen bogár ez?

Pók koma?

Szép nagy hálót kötöget.
Vajon ő meg ki lehet?

Elefánt?

 
 
Hosszú ormány, szép nagy test.
Vajon milyen állat ez?
 
 

Oroszlán?

 
Állatoknak fejedelme.
Találd ki, hogy ki őkelme!
 
 
 
 

Apróságok törpikéknek:-)

Szem befogó
 
Tipi-topi, topogok.
Találd ki, hogy ki vagyok!

 

 

 

Az idő
 
Pörög, forog a világ,
Nappalok és éjszakák.
Nődögél az óvodás,
Így lesz gyorsan, iskolás.

 

 

 

Kerekes kiszámoló
 
Sze-ke-rem-nek ke-reke,
Jobbra fordul, úgy, mint te!
 
Megfordultál, úgy maradsz
Játékunkból, kimaradsz.
 
 
Katicás kiszámoló
 
Katicának hét pöttye.
Hátán csücsül örökre.
 
Megvan vajon mindegyik?
Kire hét jut, kiesik.
 
(Egy, kettő, három, négy, öt, hat, hét)

 

Mesék

2008.05.14. 11:37 Kürthy_2

Első történet

 Kürthy Paula: Egy kúp, ami útban van

Faggyal jött az idei tél.
Hópihéket fújt kint a szél.
- Híjje-hújja! - sivította.
Ablakunkat jól megrázta.
 
Megijedt a Morzsa kutya.
- Félek. – halkan vonyította.
Meghallotta, mindezt Orsi.
Kiugrott az ágyból, usgyi!
 
- Pöttöm, maradj bent a házban!
Unokámra kiabáltam.
De Ő, mint a kinti vihar,
Rohant, mint a szélfújt avar.
 
Mezítláb a havon termett.
Morzsát tessékelte beljebb.
Nem hallotta tiltó szavam,
Egészsége, így, odavan.
 
Este már a fejét fogta.
Szava halk volt, fájt a torka.
Bágyadtan nyúlt el az ágyban.
Forgolódott magas lázban.
 
Megijedtem, mi tagadás.
- Mi lenne jó? Borogatás?
- Kúp kellene, amely hasznos.
- Vizes ruha? Hideg, langyos?
 
Tanakodtam, ijedeztem.
Ötpercenként hőmérőztem.
Végül, Orsi kúpot kapott.
Csendben tűrte, nem nyafogott.
 
Szállt az idő, tovareppent.
Álom manó is megszeppent.
Estére a láz is csitult.
Kedve javult, kicsit vidult.
 
Felhő mögül nap kisütött.
Ingaóra nyolcat ütött.
Aztán újra megijedtem.
Orsi sírva állt mellettem.
 
Lelkét néhány kérdés rágta.
Máris, legörbült a szája.
Végezetül, csak kinyögte.
Kérdését, mi úgy gyötörte.
 
- Mami, van, mit elfeledtél.
Hol van, mit a popómba tettél?
És, ha bent van, meddig marad?
Kivenni, már, ugye szabad?

 

 

 Kürthy Paula: Úgysem mondom meg... be-beee!  

Szüli nap lesz, éppen kerek.
Találgatok, mit is vegyek.
Ötletem sincs, gondolkodom.
Gondban vagyok, van is okom.
 
 
Aprócska pénz, csörög zsebben.
Abból kell majd, ezt-azt vennem.
No, de mit is kéne adni?
Töpreng velem, lányom, Panni.
 
- Szagos radír, csavarhúzó?
- Kifestő vagy ütvefúró?
Apukáknak, mi a hasznos?
- Nem érti ezt két nő, sajnos.
 
Aztán végül, eldöntöttük.
Női aggyal, mikre költünk.
Kitaláltuk, inget veszünk.
Drágán, bőkezűek leszünk.
 
Így történt, hogy elsétáltunk.
Gucci ingre rátaláltunk.
Hazavittük, el is dugtuk.
Így lett, közös a mi titkunk.
 
Később, szürkült esteledett.
- Apa! Apa! Megérkezett!
Súgta nekem, gyorsan Panni.
- Oda kell az inget adni?
 
Pszt… ez titok! – mondtam gyorsan.
Hallottam, hogy cipő koppan.
S akkor az én Panni lányom.
Szállt azonnal, sólyomszárnyon.
 
Apja nyakát szorongatva.
Élményeit előadta.
Kezét szája elé téve.
Belekezdett meséjébe.
 
Úgysem mondom, hogy mit vettünk.
Eldugtuk, és elrejtettük.
Törheted az okos fejed.
Titkom bizony ki nem szeded.
 
Úgysem mondom meg, milyen szép
Divatos, fekete és kék.
Úgysem mondom meg, de ott ring.
Tetszeni fog Neked az-az ing!

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://gyermekeknek.blog.hu/api/trackback/id/tr69468091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása